Jag är testpilot

Runt om på oändliga internet finns en uppsjö av olika sidor där man kan anmäla sig som testpilot för olika produkter och tjänster, en av dessa sidor är Smartson.
(klicka HÄR för att komma till sidan och anmäl dig du också).
 
Jag har tidigare testat några olika produkter för dem, bland annat den havrebaserade matlagningsgrädden Oatly i Mat och olika nykmlingar i brödhyllan. 
Och för ett par veckor sedan var det dags att dra igång ett nytt test! :)
 
 
Denna gång var det Rynkeby's nyhet i juicebaren Rynkeby 50 Tropical som skulle testas.
"Rynkeby 50 är ett nytt välsmakande alternativ till juice och den innehåller 50% färre kalorier än andra nektar. Rynkeby 50 är sötad med sötningsmedel från Steviaväxten. Den innehåller äpple- (19%), apelsin- (17%), ananas- (5,5%) och citronjuice från koncentrat, banan- (1,5%), guava-, mango- (1%) och äpplepuré, passionsfrukt- och litchijuice från koncentrat, persikopuré och limejuice från koncentrat."
 
Jag har både druckit den som den är, haft med den som mellis-sällis på tåget till Linköping... 
 
 ..och använt den som ingrediens i smoothie's.
 
Jag är egentligen inge juicedrickare men tyckte detta lät som ett spännande tillskott i juicedjungeln, men tyvärr måste jag säga att jag inte så dunderimponerad. I smoothie's är den absolut en schysst komponent men att dricka den bara som den är blir för min smak en smula för sött. Om det är någon juice som faktiskt går hem hos mig så är det ren färskpressad apelsinjuice med fruktkött, och denna är tyvärr flera långa stenkast därifrån. 
 
 
 
2 av 5 mustascher blir mitt betyg på Rynkeby 50 Tropical.
 

Kommentera här: