The Feather Collection

Fredagskväll, och den undersköna Kygo-remixen som gått varm denna sommar strömmar ut och fyller hela min lägenhet, hela mitt sinne och får det att bubbla, hoppa och spraka. Ljuslyktorna kastar skuggor på väggarna och min själ är i harmoni.
 
 
 
Tre arbetsveckor är nu till enda och jag kan i afton lägga 25 rökfria dagar bakom mig, ännu ett kliv bort från anorexins helvetiska värld. En tid som där och då var tuff, i fem år kämpade jag i den och i fem år har jag nu kämpat mot den. Idag är det trotts allt en tid jag är otroligt tacksam för. Det är en tid som fått mig att inse vikten av att leva livet fullt ut och gjort mig till den jag är idag.
 
På vägen hem från jobbet idag hittade jag via Frisk&Fris facebook-sida Camillas fantastiska initiativ - The Feather Collection
 

"The Feather Collection was established in 2014. I started the project as a fundraising for people experiencing eating disorders. The idea to create jewelries and at the same time support people with eating disorders and negative body image became reality in the beginnig of the summer. The aim is to bring awareness about diseases such as bulimia anorexia and ortorexia. Purchasing the feather bracelet helps raise founds for Frisk & Fri, a Swedish organization working for a society without eating disorders."


Jag ska definitivt köpa mig ett armband, gör det DU också!
 
 
 
Alice: This is impossible.
The Mad Hatter: Only if you believe it is.
 
 

Kommentera här: