Kära 2014

Du stormiga 2014 som inleddes med guldpray i håret och en nyårskyss på en busshållplats i Bromma. Du har varit ett år fyllt av tvära kast, ett år av lärdom. Ett år som landat i tillit, i kärlek.
 
2014 började i Bromma tillsammans med min pälskling Inga i vår lilla etta. Kalla blöta månader förflöt innan solen äntligen lyckades bryta igeom alla regntunga moln och värma lilla nästippen. Men då, när det äntligen skedde var det med kaffet i hösta hugg jag studsade ut och mötte våren. Mötte våren, promenerade runt lilla sjön, for till Gävle och dansade, käkade vegansk tacobuffé, blev fotad av Dan Cleve och dansade sönder frisyren på Dans- och Cirkushögskolan.

Men så plötslig försvann fotfästet..
"Ni måste flytta den 1 april"
 
Så jag bestämde mig, med stor sorg i hjärtat, att lämna min älskade och flytta till Örebro. Staden med det fantastiska naturreservatet. I Örebro blev jag granne med Mr.Kirchsteiger och lät sommaren så sakta omsluta mig.
Och sommaren omslöt mig verkligen. Omslöt och kvävde med värme, panikångest, frustration och arbetslöshet. Men så, när ingenting värre kunde hända än att kaffet var slut så vände vinden, vände och allting började flyta igen. Jag blev med jobb i Karlskoga, började umgås med han med stort H och dansade nätterna igenom till Kygo.
 
 
Sensommaren som tog vid var en otroligt varm sådan. Jag sov med kylklampar i sängen, pendlade till jobbet med buss och blev kokt. Sjud i 40 minuter i 36 grader så får du en lagom mör och fin Kinna. Pendlingen tog verkligen på krafterna och mitt hyreskontrakt i Örebro började lida mot sitt slut. Så, jag tog ett till stort beslut, ett beslut som jag aldrig trodde jag skulle göra. Men på några veckor var det klart och den 27 september när hösten färger brann som mest flyttade jag till en fin och fräsch etta i Karlskoga.
 
Så, mitt i hösten bytte jag alltså ort igen. Ja man skulle nästan tro att favorithobbyn varit att flytta. Men ja, hur som helst, hösten var här. Varm och färgsprakande. Fylld av kärlek, rökelse, dans, valkampanjer, systemkrångel på jobbet, utflykter och pysseldagar.
 
 
Och så kom till sist farbror Vinter igen, kall och hal. Hajsockar har virkats, Kanindräkter har burits, glögg har druckits och det har firats jul. Men finast av allt denna vinter är kärleken. Han som redan för flera år sedan hade ett stort H i min bok är nu min sambo :')
 
 2014, kära 2014. Vilket år du varit. Och va tacksam jag är för att du varit som du är. Jag har sagt det förut och jag tänker banne mig säga det igen, livet är en berg- och dalbana. Upp och ner, motgångar och framgångar, glädje och sorg. Du har lärt mig mycket som jag är otroligt tacksam över. Jag har vuxit, landat och bytt till nästa kapitel i livet.
 
Om drygt ett dygn är du till enda, kära fina 2014, och ett nytt år tar vid.
Och ja, jag är redo att möta 2015 med öppna armar!
 
GOTT NYTT ÅR!
 
 
"You may not always end up where you thought you were going, but you will always end up where you are meant to be"
 
 

Kommentarer:

1 Bigfoot:

skriven

Underbar summering av en lika underbar liten Quinna vid namn Kinna. Jösses vilket händelserikt år du haft!! Härligt att avslutningen av året 2014 blev så fantastiskt bra. Med det i ryggen så kommer livsresan under 2105 att gå plättlätt! Vi ses ute i dansens virvlar.
Megabautamaxikraaaaam

2 Elin:

skriven

Sötfia där, har du bytt till Andersson? :p

Svar: Haha! Nä, alltså officiellt är det egentligen Andersson. Men hela familjen skriver alltid med ett s ändå så då har jag också alltid gjort det förutom i de sammanhang när jag ska vara helt på riktigt :P
Kinna

Kommentera här: