Min kropp är mitt tempel.

Den här kvinnan vill förändra hur vi alla ser på våra kroppar. 

Läs vidare om Taryn Brumfitt och hennes projekt HÄR.

 
 Det är sorgligt hur sjuk vår värld är.
 
Vi är ju alla människor, oavsett kön, som fötts i var sin kropp som bär oss genom livet. Jag har inte alltid älskat min kropp. Jag var inte lycklig när jag vägde 44 kg, när varje dag gick ut på att äta så lite som möjligt. Lyckan sitter inte i det. Det är som att springa efter skatten vid regnbågens slut. Det tog lång tid att acceptera att det är i huvudet det spökar, att det inte finns någon skatt. Att acceptera det och bestämma sig för att sluta leta är inte lätt. Men det är inte en omöjlig kamp, det finns ett ljus i slutet av den tunneln. I den anorektiska tunneln finns det inget ljus, där blir det bara mörkare och mörkare. Men det tog mig lång tid att förstå det, våga se och våga släppa. Idag ser jag kroppen som mitt, bara mitt fantastiska tempel, och jag har förstått att lyckans vikt inte kan ses på vågen.
 
<3

Kommentarer:

1 Elin:

skriven

Wow, det där var ett starkt klipp! <3

Kommentera här: