Tjugofjärde november

Idag är det på dagen en månad kvar till julafton. Men just denna mörka ruskiga tid som är nu, när hösten tappat sina färger och kylan smyger på kan i alla fall jag tycka är lite lurig att ha att göra med. Det är lätt hänt att jag önskar att jag vore en lurvig brunbjörn som fick gå i ide och sussa sött fram till solens strålar börjar värma lilla nosen igen. Men, jag blir ju ingen brunbjörn hur mycket jag än tänker på det där varma, sköna, mossiga boet. Så istället denna tid, när morgonen är mörk och kall och solen lyser med sin frånvaro, försöker jag pigga upp mig på andra vis. Och det är just det jag tänkte att mitt blogginlägg idag skulle handla om idag!
 
Så, här kommer helt enkelt mina bästa jagvillblipiggsomenmört-tips sammanfattade i en glad lista :)
 
1. Skaffa en snygg handtvål till toaletten.
 
 
2. Drunka i musik.
Mina favoriter just nu är Tenerife Sea, Stolen dance och... ↓
 

3. Duscha.
 
4. Mys med rökelse.
Nag Champa är min absoluta favorit alla kategorier.
 
 
5. Traska iväg ut på skogspromenad.
(gärna invirad i dubbla halsdukar och en tjock mössa)
 
6. Förlora dig i kreativitetens magiska värld.
 
 
 
 
Här kommer jag med hjärtat i handen
Glöm det där jag sa med huvudet i sanden
Här är jag med allt som är bra
 

Kommentarer:

1 Elin:

skriven

Åh, jag älskar't! Kom hit mitt lilla bus, så ska vi mysa in oss i mitt hus! Brunbjörn eller sovtroll, vi badar i te tills natten står på noll <3

Svar: Åh, hihi! Min lilla sötbjörn! <3
Kinna

Kommentera här: