Den friheten är oslagbar

Idag kokade jag seriositets-kontot över. Jag har känt den ett tag, rastlösheten, och idag var dagen med stort D då det bara bubblade över. Behärskningen var slut.
 
Jag blev först till ett litet litet ynkligt Knytt. Liten rädd och ensam. Ett litet Knytt som efter ett tag accepterade litenheten, och plötsligt tappade allt vad ansvar och måsten heter. Ett litet Knytt med en hjärna som istället började levererade idé på idé som enligt samhället, normen och alla pekpinnar hit och dit kanske inte borde genomföras... Men, när behärskningen är slut finns det inte så mycket annat att göra än att låta impulserna styra.

 
Så skorna åkte av och jag vandrade barfota genom Karlskoga, bland regn och tunga moln. Tid och rum fanns inte. Jag släppte allt, gav mig hän. Lyssnade till mitt inre.
 
Fullkomligt fantastiskt.
Den friheten är oslagbar.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Elin:

skriven

A certain darkness is needed to see the stars... <3

Kommentera här: