Mot en spännande framtid

Senaste dagarna har magen blivit ett allt mer lugnt sällskap. Magkatarren avtar allt mer för varje dag och harmonin börjar åter lägga sig. Känslan som alltid infann sig innan sommarlovet har dykt in. Känslan av frihet. Den närmaste framtiden har hittat sin form. Idag har jag och mina kollegor i backoffice-gruppen nämligen gjort vår sista dag på Tele2, idag denna snöiga onsdag.
 
6 månader har rusat förbi. Rusat genom en stekhet sensommar, vidare genom en färgsprakande höst och en varierande vinter. Arbetet hos Tele2 har berikat mig på många vis. Stärkt mig. Lett mig till insikt. Delat hysteriska skrattanfall och följt med ner i de djupaste svackor fyllda av panik och tårar. Det har varit en bra tid, en tid jag är otroligt tacksam för. Men också en tid jag är tacksam för att den nu är över.
 
Det var med en mycket bra känsla jag gick genom det lätta snöfallet hem. Hem till min fantastiska sambo. Med ett öppet sinne. Tillfreds och nyfiken. Mot en spännande framtid. 
 
 
Redan på måndag ligger en ny utmanande arbetsintervju och väntar på mig. Men fram till dess tänker jag fylla mina dagar med andra saker. Saker utan betoning på prestation :)
 
Allt blir som det ska bli.
 
"You have to leave the city of your comfort and go into the wilderness of your intuition. What you'll discover will be wonderful. What you'll discover is yourself."
-Alan Alda

Kommentera här: