Friheten

Känslan när förvirring och oro byts mot klarhet. Känslan av frihet när allting vänder. När gruset i hjärnan sopas undan, tårarna och paniken avtar och faktiskt även magkatarren ger med sig en smula.
 
Idag har varit en fantastisk dag. En dag fylld av kreativitet och frihet. Upplevelser utan prestation.
Orsakerna till denna magkatarr som varit på besök sen i tisdags börjar klarna. Det är inte utmattning och stress som gör att magen kollapsar. Inte heller maten. Det är brist på psykisk stimulans. Den onda cirkeln med dålig sömn, nedstämdhet, känsloutbrott och illamående jag befunnit mig i en ganska lång period börjar nu äntligen brytas.
 
Och idag denna lördag har jag verkligen fått allting bevisat för mig! Allt jag behöver finns runt omkring med. Det handlar om att välja rätt.
 
Idag har nämligen jag och magen haft en alldeles egen dag för oss själva. En dag fylld av stimulerande upplevelser, utan prestation.
 
Först var vi en sväng och tecknade kroki på Örebro Konstskola.
 
Sen gick vi och käkade lunch på Saigon.
 
 
Och sist men inte minst avnjöt vi två goda koppar kaffe och en benvärmsleverans med Millan. Så himla fint att få dela energi med dig igen <3
 
(Benvärmare Made with love by Virkiskinna)
 
När allt inte känns rätt är det förmodligen inte det heller. Våga tänka och analysera. Blunda inte när det gör ont, insikter har en tendens att göra just ont när de först dyker in. Ibland psykiskt, ibland fysiskt. Ibland båda. Våga prata. Våga släppa ut det som behöver komma ut. Våga förändra.
 
  Känslan av frihet när allting vänder är fantastisk :')
 
 
"Do more of what makes you happy"
 

Kommentera här: