Suttit som på nålar

Nästan en vecka har gått sedan jag slutade min tjänst på Tele2 och sköna kreativa dagar har följt. Men idag, ja idag har jag verkligen suttit som på nålar. Och nej, det är inte en spikmatta jag placerat min bakdel på. Nä idag var nämligen dagen då det nalkades arbetsintervju och så där till även ett besked om en eventuell tjänst.
 
Kl 9.10 imorse klev jag in i intervjurummet.
Cirkus 20 minuter senare var jag påväg, tillsammans med ett otroligt mycket mer nervöst sinne än tidigare, hem igen genom det snötäckta landskapet.
 
Hela dagen har känts som en lång väntan.
 
Jag har stickat frenetiskt (vilket resulterade i ett par yogasockar ↑)
Jag har betalat räkningar.
Jag har lekt med tanken runt en ny tatuering.
Jag har diskat.
Ja, jag har försökt göra allt det där som hör en vanlig dag till.
 
Och så plötsligt, strax innan kl 16.00 när jag trodde att jag skulle explodera, ringer äntligen telefonen och min handledare på Uniflex meddelar...
 
..att jag har fått ett erbjudande om en tjänst hos Bredbandsbolaget!
 
HURRA! :D
 
Inatt kommer jag nog sova som den gladaste och mest harmoniska liten sten som går att finna.
Tack universum :') Allt blir som det ska bli.
 
 

Kommentarer:

1 Bigfoot:

skriven

Grattis Kinnatjejen!

Med din sköna inställning till det mesta, så är jag inte överraskad att du alltid lyckas hitta de goa bären utefter den kringelikrokiga livsstigen.
Med åren så har jag mer och mer förstått det här med "Karma".

Karma kan också stavas Krama och den poängen ska man inte missa.

KRAM

Svar: Tack så mycket Beine! :) Ja allt eftersom förstår man mer och mer vilka knep man ska ta till för att lyckas gå hand i hand med livet. Tillit och tålamod är mina ledord. Karma-kram på dig!
Kinna

2 Elin:

skriven

Åh, KARMAKRAMAR på oss allihopa, snyggstrumpan! ^_^ <3

Svar: Mm-mm-mmmmmm! :D <3
Kinna

Kommentera här: