Jag och virkligheten

Allt oftare nu för tiden befinner jag mig i Viskisland. I min virkligheten.
Jag har nämligen blivit headhuntad av grundarna för Kulturbasen, ett kulturprojekt/ideell förening skapat av Karin Toll (konstnär) och Malena Engström (skådespelare). De har skapat Kulturbasen och eventet "Kultur på vischan" för att bidra till kulturutbudet i Romfartuna socken, och därmed bli en del av landsbygdsutvecklingen. Kulturveckan kommer äga rum mellan den 28 juli och 1 augusti och vara placerad i ett cirkustält i Romfartuna, en dryg mil norr om Västerås.
 
En fantastisk idé tycker jag! ..och självklart tackade jag ja när de ringde! :D
 
(Kolla in Facebook-eventet --> Kultur på vischan)
 
Under projektets sista dag (1/8) kommer jag att delta som virk-workshop-ledare och även ha ett litet bord på hembygdsmarknaden. Så himla kul!
 
Så nu skapas det kollektioner, planeras, experimenteras och utforskas för fulla muggar! :D
 
Och igår presenterade jag en del av min senaste kollektion i min webbshop.
*Damtadadaaaaam....*
 
En virkad örhängeskollektion!
 
Varm välkomna in och kika på hela kollektionen HÄR!
 
Jag var även en runda i garnaffären Vita Fjädern och en sväng på biblioteket och lånade Virkarens stora mönsterbok av Sarah Hazell. Och sen var det näst intill omöjligt att slita sig ;)
 
 
Virkisland är en magiska plats!
 
"Logik tar dig från A till B. Fantasi tar dig överallt"
 

Kommentera här: