Söndagslyx

Söndagslyx för mig är att få vakna när kroppen är redo, duscha länge och krypa upp i soffan med nyrakade lena ben framför Nyhetsmorgon. Söndagslyx är att äta frukost i lugn och ro när magen säger att det är hungrig. Att ha möjlighet att pyssla och skapa precis så länge och så mycket som energin räcker till, där och då.

Idag har jag haft precis en sån söndag, en riktig söndag à la lyx!

Dagens kreativa projekt har bestått av följande ↓
Ett syprojekt i form av ett drapperi till sänghörnan, virkning och lek med papper och penna ↓ :)

 När klockan slog 16.00 begav jag mig mot ett kundaliniyoga-pass på Ayoga.
Mm-mm, balsam för själen! 

https://igcdn-photos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t51.2885-15/11008214_1580120808933906_2054576843_n.jpg
(Kundaliniyoga är en lugnare typ av introvert yoga med fokus på att skapa självkännedom. Genom kroppsställningar, kroppsrörelser, koncentrationsövningar, andningsövningar, meditation och mantran tränar man på att lyssna inåt. Lyssna, känna, lösa upp, möta och acceptera. Enormt häftigt!)
 
Kvällen har nu avrundats med lite melon, en skål yoghurt och en stor kopp te.
 
Efter en dag som denna känner jag mer pepp och redo än någonsin. Jag har hunnit landa, bli ett med mitt sanna jag. Laddat batterierna. Jag är nu redo att möta en fullspäckad och tuff arbetsvecka, förmodligen den tuffaste av dem alla, för imorgon är nämligen första dagen ute i drift på Bredbandsbolagets kundtjänst, läskigt läskigt men..
Jag är redo, jag är redo! :D
 
 
Breath it all in, love it all out
 

Kommentarer:

1 Elin:

skriven

Åååh <3 Jag äääälskar den där missen ^_^ och Dig <3

Svar: Och vi älskar dig tillbaka!!!! :') <3
Kinna

Kommentera här: