Du kära bit av mig

Åh, idag har energin äntligen börjat strömma in igen. Fyllt hela mig och mitt sinne med glädje, lust och inspiration. Jag har saknat dig, kära bit av mig, som varit ute på villoväger här ett par veckor. Spårlöst försvunnen och istället för du har hjärnspöken, feber, tårar och oro tagit din plats. Jag har inte varit nöjd med det bytet, nä inte alls faktiskt. Jag vill ha dig, du den delen av mig som är sådär sprudlande och lycklig, tacksam och öppen. 
 
Där ute gick Hemulerna, med stora tunga steg. Där borta hördes Morrans tjut.... 
 
 
 
Men att få en tid utan dig har också varit nyttigt. Det har lett mig in i nya banor, fått mig att plocka fram bitar jag inte vågat röra förut, fått mig att tänka. Tänka, känna och släppa ut. Och när jag till slut vågade ge mig hän till situationen så... :') 
 
Harmoni.
 
"Sometimes it takes a painful situation to make us change our ways"
 
 

Kommentera här: