Stor tumme upp!

Dagens tips är definitivt denna raka ärliga intervju från Nyhetsmorgon fredag!
 
Se den, alla!
 


Att kämpa med en ätstörning är ett helvete. Att kämpa mot en ätstörning är ett helvete.
 
Att komma ut på den friska sidan är svårt. Men det är också helt fantastiskt!
Alla ni som kämpar och stöttar är grymma och jag lovar att det är värt varenda sekund.
 
Tack för all hjälp jag har fått och fortfarande får. Och tack till mig själv för att jag vågade säga nej till sjukdomen.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Nathalie:

skriven

Underbart fin och vettig tjej! Vidrig sjukdom det där. Fick tårar i ögonen här. Är ju frisk idag, men minns ändå delvis vilket helvete det var (känns dock som ett helt liv sen). Hur har du det idag? Är du helt frisk?
Kram!

Svar: Håller helt med, rörande och vidrigt men grymt bra och ärlig intervju! Bra både för drabbade och anhöriga. Skönt att höra att du mår bra idag, starkt! Jag har nu kämpat mot i ca 5 år (var sjuk ca lika lång tid) men skulle inte kalla mig till 100% frisk än, än lever små spår kvar men jag kan hantera dem bra och är inte längre rädd att falla tillbaka. Men jag känner att jag får möta spökena ibland, men jag försöker välja att inte låta dem påverka mig. Lättare vissa dagar, svårare andra. Det beror lite på hur grundkänslan är. I stort mår jag bra och är otroligt tacksam för livet och min kropp som bär mig genom det :) Kram!
Kinna

Kommentera här: