Jag vill tacka livet och den här helgen

I lördags åkte jag till Örebro för att träffa min Elin. Genom ett soligt landskap for jag med bussen. Det doftade vår och en tacksamhet låg och brummade i mitt bröst. Tacksamhet över att allt är precis så som det är. Fint och fantastiskt.
 
Framme i Örebro mötte jag upp Elin och Pärry och sen for vi på loppis i Golfhallen. Och jösses vilken loppis!! Massa folk, och massa prylar! Tre fynd fyndades. En skjorta, en påfågeltröja och en stickad myskofta.
 

Allt för endast 30 kronor, tillsammans!
 
Nöjd och glad över dagens start for vi sedan vidare för en runda på Vegofesten. Där fyllde vi huvudet med inspiration och magen med veganska munsbitar.
 
När kvällen nalkades for vi hem till Elins lilla stuga i Glanshammar. Vi drack valnötskaffe med iKaffe, njöt av dagens sista solstrålar, virkade och bakade bröd och hemmakomponerade rawfood-bollar.
 
Men så plötsligt blev jag avbruten i mitt virkande....
 
 Det var visst någon som var på goshumör :)
 
Efter en god natts sömn startade vi sedan söndagen med en lång, frisk promenad.
..och sedan en grymt god frukost vid brasan.
 
Hembakat (nästan) glutenfritt bröd med morot- och vitlöksröra, lindblad, kaffe och en grön smoothie toppad med gojibär, kokos och nässelpulver.
 
Mm-mm-mm!
 
Vilken fantastiskt fin helg.
 
 

Kommentarer:

1 Elin:

skriven

Älskade, älskade, älskade! Hihi, jag blir så glad av bilderna på Glimra och dig! :D

Look closely at the present you are constructing. It should look like the future you are dreaming <3

Kommentera här: