Tre starka förebilder

För ungefär fyra år sen var jag med på EMAX, en entreprenörsvecka på Örebros Universitet där jag tillsammans med 199 andra unga drivna själar levde och andades företagande, i en hel vecka. Det var en vecka fylld av föreläsningar, nätverkande, övningar som avslutades med en fantastisk galamiddag!
Det var under den veckan jag för första gången kom i kontakt med Elaine - Elaine Eksvärd. Wow vilken kvinna, hennes föreläsning blåste mig totalt av stolen!
 
Hon är retorikexpeten med guldkant och en av Sveriges mest anlitade föreläsare. Med humor och värme ger hon verktyg till att hantera det som känns skrämmande och obehagligt.
 
Klicka HÄR om du vill läsa mer om Elaine!
 
 
Några år senare när jag själv startat upp min verksamhet via Forever living fick jag uppleva min andra blåsa-mig-av-stolen-föreläsning.. Och denna gång var det Mats Petersson som höll låda, och vilken låda sen! Helt galet bra! Sen dess har jag hört honom prata om allt ifrån detox och näringslära till att alla är värda att må bäst.
 
Mats Petersson är utbildad inom näringslära fysiologi med inriktning på klinisk nutrition och näringsmedicin. Mats har även studerat KBT och de psykologiska sambandet mellan kropp och knopp.
 
Klicka HÄR om du vill läsa mer om Mats!
 
 
Och sist men absolut inte minst vill jag nämna underbara Mia Törnblom som jag för bara några dagar sedan hade äran att lyssna till i Aula Magna på Stockholm Universitet. ..och det var hur grymt som helst kan jag lova!
 
Med missbruk och kriminalitet i bagaget höll hon för tretton år sedan sin första föreläsning om vikten av en god självkänsla. Sedan dess har hon hållit hundratals kurser, föreläsningar och utbildningar och dessutom skrivit fem böcker i ämnet personlig utveckling.
 
Klicka HÄR om du vill läsa mer om Mia!
 
 
 
Dream it, be it!
 
Godnatt :)
 

Kommentera här: