Kultur på vischan!

Igår hade jag den stora äran att få tillbringa min dag i Romfartuna och vara en del av Kultur på vischan!
 
Och vilken dag det blev!
 
 
Strax innan åtta for jag och min andra hälft i riktning mot Västerås, och efter ungefär en och en halv timme började vi skymta det stora cirkustältet. Allting var lugnt och stilla på fältet, endast arrangörer var på plats och drog kablar och möblerade om. Fixade med ditten och datten. Solen sken och musiken flödade för att rensa ut nattens energier.
 
 
En allé av marknadsstånd prydde gången fram till cirkustältet, däribland mitt lilla bord som snabbt fylldes på av virkat av alla dess slag.
 
 
 
Plånböcker och torgvantar samsades med smycken,djur och grytlappar. Med på fältet fanns även luffarslöjd, stickat, brända mandlar, en smidesverkstad, en liten fikabod, hönor och alpackor. En fantastisk röra av hantverk och liv.
 
 
Inne i tältet bubblade verkstäder upp med olika teman. Nålbinderi, luffarslöjd, animation, en målarverkstad och så min lilla hörna. Virkhörnan, där jag under dagen delade med mig av mina kunskaper från virkisland.
 
 
När klockan började närma sig 11 stod bilar parkerade utmed hela vägen och cirkustältet bubblade av musik, människor, nyfikenhet och lek. Allting hade kommit i ordning för att äntligen få ta sin början på riktigt!
 
En fantastisk kreativ magi började flöda.
En magi som kom att stanna hela dagen.
 
Tusen tack att jag fick vara där och dela den!
 
 
 

Kommentera här: