Semestertider

Det är semestertid. Tiden på året då tidningarna inte har något vettigt att skriva om. Tiden på året då solen skiner och regnet öser ner om vartannat, jag fyller år, sommar i P1 förgyller kaffetåren efter lunchen och bloggen får sussa en smula. Men, för att ni inte ska tro att jag gått och fyllt mig helt full med år kommer här en liten update :)
 
Vi börjar med i fredags. Då var det min födelsedag.
 
 
Jag fick frukost på sängen, blev bjuden på vego-lunch-buffé på Rosengrensskafferi i Örebro och hittade ett par strumpor i brevlådan från min kära vän Hanna.
 
 
Dagen efter min födelsedag, alltså i lördags, kom mina föräldrar och min mormor för att fortsätta fira. Då passade vi även på att fira min mamma och min mormor för de har fyllt år jättenyss de också.
 
 
Vi fikade...
 
(lite mer än 11 år fyllde jag dock.. :P)
 
..och fikade och fikade. Med bullar, melon och citroncheeseccake! 
 
 
Sen öppnade vi paket. Mormor fick en virkad koppvärmare av mig.
Framåt kvällen käkade vi lyxmiddag på restaurang Strandkanten och sen skrattade vi oss till sömns. 
 
Söndag morgon bestod sedan av en frukostbuffé hemma i vår lilla lya.
 
Födelsedagsfirandet i år få helt klart 5 av 5 chokladbollar!
 
Resterande dagar fram till idag har varit en ganska stor smula mer åt det lugna hållet. Energin tycks ha åkt på semester med värmen och Mr.Blund ser ut att ha ha druckit lite för mycket sommardrinkar och förvirrat bort att han ska göra besök på natten, INTE på dagen.. 
 
Men sakta men säkert börjar allt komma i sin ordning. Pusselbitarna faller på plats.
En stor förändring är påväg att ske. Och nyfikenheten är uppskruvad till max!
Kanske är det det som tar så mycket energi? :)
 
Vi hörs när vi hörs!
Puss och kaka, råraka!
 
 
 

Kommentarer:

1 Elin:

skriven

Älskade finkaka! <3

Svar: Älskade du! <3
Kinna

Kommentera här: