Firar nationaldagen med en menskoppkopp!

Idag är det den 6 juni, Sveriges nationaldag, och jag har precis vaknat. Jag slog mig ner med mitt morgonkaffe för att kolla mejlen men blev med ens avbruten då jag möttes av denna fantastiska doodle för google. I like!
 
Klicka HÄR för att läsa vad illustratören Stina Wirsén själv säger till DN om sin doodle.
 
Själv är jag ingen storfirare av denna dag. Jag är inte så traditionell i största allmänhet. Jag brukar välja att fira på mitt eget lilla vis, oavsett vilken dag det är. Idag firar jag denna lördag, som då också råkar vara Sveriges nationaldag med att njuta av mitt morgonkaffe, ge stora tummen upp till Stina Wirsén, vara lycklig över livet och köpa mig en menskoppkopp!
 
Varje år förlorar flickor i utsatta områden två månader av sin utbildning då de inte kan gå i skolan under mensen. Vi på Yennenga Progress vill se till att de kan plugga och jobba precis som du. Därför har vi skapat Menskoppkoppen. När du köper en Menskoppkopp stödjer du vårt arbete att sprida menskoppen.

Köp en Menskoppkopp – Ge en menskopp!

(Vill du också bidra, läs mer och köp din menskoppkopp HÄR)

 

Ha en fin dag!
 

Kommentera här: