Provdag och midsommarafton

I torsdags var jag i Sunne. På Brobygrafiska. Och gjorde en hel rad antagningsprov för deras två-åriga utbildning till förpackningsdesigner.
 
 
Det var stilrent, svårt, nervös och spännande. Och kändes lite som att vara med i Projekt runway.
 
Igår var det midsommarafton. Och jag spenderade förmiddagen med att leka hemmafru och förbereda inför eftermiddagens och kvällens lilla midsommarfirande medan mannen min var på jobbet.
Jag bakade en chokladkaka och gjorde potatissallad. Och så ritade jag lite.
 
 
När eftermiddagen kom tittade vi på vädret, sen bestämde vi oss sen för att ha vår picknick inomhus.
 
 
Men, eftersom solen lyst så fint under hela picknicken bestämde vi oss för att gå ut en sväng på promenad.
Då kom regnet.
Och hagel.
 
Framåt aftonen åkte vi till Bomstad och lyssnade på musik, dansade och promenerade på stranden.
 
 
 
Det var magiskt.
Och en av mina bästa midsommaraftnar.
 
 

Kommentarer:

1 Elin:

skriven

Men du! Vilken ursnygg tavla det där kan bli med det svartvita, det färgglada och det virkade! :D

Svar: Ja men kanske det kanske :D
Kinna

2 Karin:

skriven

Hej, jag har sökt in till Broby och ska dit på provdagen i juni. Jag är sjukt nervös inför proverna man ska göra och efter lite googlingar hamnade jag här på din blogg. Skulle du vilja berätta lite om provdagen och hur upplägget ser ut kring arbetsproverna? :)

Kommentera här: