Minns det som igår

Solen skiner, studenterna jublar och hurrar. Jag virkar och minns. Minns hur det kändes den där dagen för 5 år sedan. Dagen då friheten tog vid, ett nytt kapitel öppnade sig. Minns känslan av total frihet, minns ruset och glädjetårarna :')
 
 
Helt galet att det är 5 år sedan jag stod där på trappan till DeGeergymnasiet.
Tiden går så himla fort.
 
Men mycket har upplevts sedan dess. Jag har pluggat 2 år på Kävesta folkhögskola, startat ett kollektiv i Stockholm, utbildat mig till massageterapeut, jobbat som företagsmassör, flyttat otaliga gånger, återförenats med min själsfrände, funderat, analyserat, rasat samman, kommit upp igen, varit nyfiken, lycklig!
 
Och idag är jag här. I Karlskoga och delar vardagen med mannen i mitt liv. Jag jobbar som städvikarie på Städtjänst i Värmland, läser matte, virkar och är enormt nyfiken på framtiden.
 
De senaste dagarna har jag suttit totalt fast (i bra bemärkelse) i virkisland, i boken jag lånade på biblioteket här om dagen.
 
 
 
 
Utforskat och provat, och virkat så mycket att jag fått blåsor på fingrarna :P
 
 

Kommentera här: