Rock your socks!

World Down Syndrome Day firas imorgon lördagen den 21 mars men redan idag drar det fantastiska eventet "Rock every sock!" igång så arbetsplatser och skolor kan förgylla skol- och arbetsveckans sista dag med färglada sockar. Läs mer om World Down Syndrome Day --> HÄR

 
Nathea Anemyr, genom mamma Erica Rinaldo, drog igång eventet "Rocka sockorna i hela Sverige!/Rock every sock!"  och såhär skriver de i evenemanget;
 
"Annorlunda är bra! Annorlunda är roligt!

Jag heter Nathea och jag vill utmana alla skolor och alla arbetsplatser (och alla andra som vill)! Hjälp mig visa att det är bra att vara annorlunda! Fredagen 20 mars vill jag att vi ska hjälpas åt att hylla våra olikheter. Jag vill att andra också ska förstå hur roligt det är med annorlunda.

Jag är tio år och min storasyster Noelle har downs syndrom. Min syster är annorlunda. Och hon är världens bästa storasyster. Jag är stolt över Noelle, hon är rolig. Jag blir ledsen när jag hör fula ord om andra människor.

Nu gör vi skolan och världen mer färgglad och mer kärleksfull!
Hjälp mig göra den här skoldagen till en rolig dag full av färger!
Hjälp mig fylla FB och Instagram med fötter i regnbågens alla färger!
Dra på dig olika sockor du också och dela detta till alla du känner!
Alla är välkomna att vara med!
"
 
Och självklart vill jag rocka mina sockar!
 
Displaying IMG_20150320_093019.jpg
 
JAG ♥ OLIKA
 

Kommentera här: