Det hade regnat hela natten..

"Det hade regnat hela natten.." Ja så börjar en av mina favorithistorier Mössen flyttar som min pappa läste för mig när jag var liten. Och inatt har det sannerligen regnat hela natten. Jag sövdes av det magiska smattret på balkongtaket igår kväll, och vaknade till exakt samma ljud imorse. Luften hade letat sig in genom den öppna balkongdörren, fyllt hela lägenheten. Den var sval. Sval, frisk och god. Mm :)

Historier, skapande och kreativitet har alltid tilltalat mig. Enda sen jag var liten har jag inspirerats av historier och skapat små egna böcker av olika slag. Klippt och klistrat. Sytt och experimenterat. Jag sydde mitt första par shorts när jag var 6 år gammal. Lärde mig virka. Otaliga kokböcker har klippts ihop och illustrerats. När det var dags för projektarbetet på gymnasiet skapade jag en bilderbok för vuxna. Till balen sydde jag min egen balklänning inspirerad av våren. Över hundra virkade beställningar har genomförts under åren och när jag studerade mitt andra år vid animationslinjen gjorde jag kortfilmen Fiskdikt om Herr Fisk och hans vänner.

Herr Fisk har dock varit en smula blyg sedan vi lämnade tryggheten på animationslinjen. Han har mest velat ligga i en låda under sängen och umgås med sjögräset och de böljande ostskivorna. Men igår beslutade han sig äntligen för att ta mod till sig och möta världen! Så, här är han nu.

Varm välkomna ner i djupet bland stenar och tång!

 
"Blir det inte bra så blir det charmigt" var mitt motto under året det tog att göra min lilla film. Många gånger höll Herr Fisk på att driva mig till vansinne. Stor och rosa, fånigt guppande. Skelögd. Men någonstans fanns det också en kärlek till honom, en kärlek som fick mig att orka ta mig igenom hela produktionen.
Och efter många om och men var alla bitar klara.
 
Och ja, charmigt blev det ju iaf :)
 

Kommentarer:

1 Elin:

skriven

Du är Bäst, Kinna! <3

Svar: Hihi, tack <3
Kinna

Kommentera här: